Od koga se sve sastoji esport organizacija

Kako se industrija esporta razvija, tako se razvija i potreba za različitim zanimanjima unutar nje. Iako najlukrativnije zanimanje izgleda biti profesionalni esportaš, puno prednosti može se pronaći i van profesionalnog igranja.

Poslove u esportu možemo podijeliti na četiri dijela: natjecateljski, sadržajni, marketinški i direktorski.

Natjecateljski poslovi

Igrači su srž svake natjecateljske esport organizacije. Iako je na njima da ostvaruju što bolje rezultate i time predstavljaju brend u najboljem svjetlu, nisu sami zaslužni za svoje uspjehe. Tu je stručni tim ljudi koji im svakodnevno pomaže da budu bolji.

Treneri

Kao i kod tradicionalnih sportova, tako i u esportu ima trenersko osoblje za svaki tim unutar organizacije. Ono se najčešće sastoji od glavnog trenera i jednog ili više pomoćnih trenera. Na njima je da pregledavaju mečeve svoga tima, uočavaju pogreške te pronalaze načine kako ih ispraviti. S kapetanom tima razvijaju strategije koje će tim koristiti u svojim budućim mečevima.

Sportski psiholog

Jedan od novijih trendova u esportu, no iznimno važan jest posao sportskog psihologa (mental coach). Na njemu je da s igračima prođe kako bolje komunicirati tijekom i izvan meča, kako da ih emocije ne obuzmu tijekom meča, kako prijeći mentalne barijere, fokusirati se i još mnogo toga. Sportski psiholog u esportu mora do neke granice poznavati igru u kojoj se tim natječe te način razmišljanja ljudi u tom esportu.

Nutricionisti, doktori, fizioterapeuti i sl.

Esport polagano ruši predrasude o izgledu prosječnog gamera. To nisu “klinci koji ne izlaze iz kuće” kako šira javnost misli. Za to su zaslužni nutricionisti koji paze na njihovu prehranu, doktori koji sprječavaju česte bolesti u esportu, fizioterapeuti i ostali stručnjaci. Esport organizacije su odavno shvatile kako je dobro zdravlje bitno za uspjeh pa tako sve veće organizacije imaju svoje ljude u ovim područjima.

Menadžer tima

Glavna zadaća menadžera tima jest da omogućava svojim igračima lakše fokusiranje na ostvarivanje dobrih rezultata, bez da se brinu o poslovnoj strani organizacije. Drugim riječima, on rješava sva pitanja u vezi potreba igrača, od opreme za treninge do smještaja za turnire. Ovu ulogu često obavlja i glavni trener, no u razvijenijim organizacijama to su dvije različite osobe.

Sadržajni poslovi

Za uspjeh neke esport organizacije bitan je sadržaj koji ih predstavlja. Za to je zaslužan velik broj ljudi koji se brinu da što kvalitetnijim sadržajem privuku nove i zadrže stare fanove. To je posebice bitno kada tim naniže loše rezultate u nekoliko mjeseci.

Zanimanja koja su za to tražena nisu nova. Dapače, ona postoje već dugi niz godina. Potrebni su ljudi koji će stvoriti originalni sadržaj te oni koji će ga urediti i prilagoditi za publiku.

Fotografi i grafički dizajneri

U današnjem svijetu multimedije, fotografije su jedan od najbitnijih medija za vidljivost brenda. Slikovni su prikaz svega što se događa s brendom ili organizacijom.

Kvalitetan fotograf u pravom će trenutku uhvatiti emocije igrača nakon osvojenog ili izgubljenog meča. Predstavit će igrače i ostalo osoblje organizacije u najboljem mogućem svjetlu. Fotografijom će suptilno prikazati da igrač koristi odjeću s logotipom svoga tima ili koristi sponzorirani hardver.

Fotografije koje vidimo često nisu originalne, već naknadno uređene. Za to su zaslužni grafički dizajneri koji rade korekciju boja na slikama i uređuju sve nepravilnosti. Sve grafike koje vidimo na društvenim medijima neke organizacije, poput najava za mečeve, isto su zasluga grafičkih dizajnera

Snimatelji i video editori

Uz fotografije veliku važnost ima i video sadržaj. U kratkim videoklipovima može se odraditi intervju s igračima o relevantnim temama u igri u kojoj se natječu. Tijekom priprema za turnir može se prikazati i kako igrači treniraju te što smatraju koje su im trenutne prepreke. Popularni su i vlogovi koji prikazuju kako igrači provode dan ili što rade u slobodno vrijeme.

Osim što je takav sadržaj potrebno snimiti, treba ga netko i urediti. Nerijetko snimatelj obavlja i  funkciju video editora. Urednici videoklipova u esportu moraju znati i kako izvući određeni trenutak iz meča kako bi prikazali o kojoj se igri točno radi ili zašto je određeni trenutak bio od iznimne važnosti.

Pisci članaka

Iako danas dominiraju fotografije i videoklipovi, tekstualni sadržaj i dalje je izuzetno važan. Na piscima je da predstave sve novosti vezane uz organizaciju. To može biti transfer igrača iz jednog tima u drugi, sklapanje ugovora sa sponzorima, sažetak nekog događaja, intervju ili bilo kakva druga vijest vezana uz organizaciju za koju piše. Na piscu je da svojim tekstovima zainteresira i zadrži publiku te čitateljima stvori želju za još informacija o njihovim najdražim igračima.

Marketinški dio

Naravno, sadržaj sam po sebi ne znači ništa ako nije dobro plasiran. Za to su zaslužni ljudi u marketinškom sektoru. Dobar marketinški tim čini čuda za ugled esport organizacije. Timovi mogu imati odlične rezultate, ali ako se cijeli brend ne predstavlja u dobrom svjetlu, ti rezultati dugoročno neće mnogo postići.

Direktor marketinga (CMO)

Glavne zadaće direktora marketinga uključuju razvijanje brenda, istraživanje tržišta te reklamiranje i promocije brenda. Njegov se posao iz dana u dan razlikuje, pa se tako jedan dan može baviti istraživanjem tržišta, drugi osmišljavanjem reklama, a treći koordinacijom ljudi unutar njegovog tima.

Social media manager & Community manager

Iako puno ljudi smatra da su ova dva posla sinonimi, oni se značajno razlikuju. Glavna zadaća social media managera jest da prezentira sadržaj koji predstavlja esport organizaciju. U ime organizacije odgovara na komentare i pitanja, smišlja novi sadržaj te analizira ponašanje publike. On je onaj koji “radi iza kulisa”. Community manager zagovara brend, najčešće komunicira s onima koji nisu čuli za organizaciju ili ne znaju puno o njoj te podižu svijest o organizaciji.

Iako su ova dva posla po sebi različita, zadaci se često mogu preplitati. Samim time community manager može obavljati i poslove social media managera i obratno.

Menadžer robe i odjeće

Kao i u tradicionalnom sportu poput nogometa, i u esportu fanovi svoju podršku najdražim timovima pokazuju u obliku dresova ili majica s njihovim logotipima. Jedan od važnih zadataka menadžera robe i odjeće jest praćenje trendova i demografiju kupaca. Time dolaze do zaključaka kakva će se roba najbolje prodavati, kako je prikazati te naposljetku prodati.

Uz to, mora održavati i dobre odnose s dizajnerima i dobavljačima robe. Time osigurava kvalitetnu robu uvijek isporučenu na vrijeme.

Povrh svega toga, mora imati na umu i financijske ciljeve, pratiti cijene svojih proizvoda te određivati popuste. Za to mora u svakom trenutku imati na umu koliko je robe ostalo u inventaru te prema tome naručiti još ili smanjiti narudžbu.

Direktorski poslovi

Kao i u svakoj tvrtki, tako i u esport organizacijama postoje direktori. Oni određuju u kojem smjeru će se organizacija i brend razvijati. Može postojati više direktora unutar jedne organizacije, no najčešće se dijele na dva, tj. CEO i COO.

CEO & COO

Osoba koju se najčešće može smatrati vlasnikom esport organizacije. On usmjerava cjelokupnu organizaciju prema odabranim ciljevima te donosi odluke o njezinim strategijama. Na njemu je da odobrava sponzorstva i vodi računa o svim bitnijim administrativnim poslovima. Dobar CEO savjetovat će svoje radnike kako se razvijati dalje u karijeri te pomoći kako je moguće.

Ako CEO nema jasnu viziju napretka brenda, teško da će se taj brend pozitivno razvijati, bez obzira na to kakvi ga ljudi predstavljali.

Smatramo li CEO predsjednikom, COO bi bio potpredsjednik. Zadaća COO-a je da vodi računa da se svi dnevni zadaci obavljaju na vrijeme te o tome obavještava nadređenog, tj. CEO-a. Zbog toga je važno da njih dvoje imaju pozitivne odnose. Na njemu je da vodi računa održavaju li se treninzi po rasporedu, je li dogovoren sadržaj kojim će se predstavljati organizacija te ima li kakvih problema unutar organizacije i kako ih najefikasnije riješiti.

Posla u esportu ima za svakoga

Svaki od ovih poslova važan je čimbenik za kvalitetno funkcioniranje jedne esport organizacije. Ako si se prepoznao u jednom od ovih zanimanja i želiš ući u esport, onda nema dvojbe da ćeš uspjeti pronaći posao u esportu.

Misliš da smo neko zanimanje propustili ili nismo dovoljno dobro objasnili? Ostavi nam komentar ispod ovoga članka. Želiš li primati još ovakvih blogova prijavi se na naš newsletter.